Nemecký denník Die Welt zverejnil úryvok z novej biografie, ktorá obviňuje ukrajinského prezidenta Zelenského z korupcie

09.08.2022 | 11:55
  0
Kniha tiež uvádza, že vysielanie dokumentárneho filmu s názvom "Offshore 95", ktorý sa zameriaval na podozrivé Zelenského obchody odhalené v dokumentoch Pandora Papers, bolo v októbri minulého roka v Kyjeve na poslednú chvíľu zrušené.

Nemecký denník Die Welt si posvietil na "tajné obchody" ukrajinského prezidenta Vladimira Zelenského a priniesol úryvok z novej knihy, ktorý naznačuje, že hlava štátu sa mohla doma vyhýbať plateniu daní.

Noviny citovali časti knihy "Zelensky: Ukraine's President and His Country“, ktoré sa zaoberajú údajnými prípadmi korupcie ukrajinského lídra.

Uvádza sa v ňom, že v roku 2019 sa zistilo, že Zelenskyj má offshorové účty na Cypre, a investigatívny portál Slidstvo.info odhalil, že bývalý komik vlastní spoločnosti na Britských Panenských ostrovoch a v Belize vrátane "doteraz neznámej" spoločnosti Maltex Multicapital Corp, ktorá vlastní byty v centre Londýna v hodnote 7,5 milióna dolárov.

Táto korporácia údajne tiež od roku 2012 dostala od ukrajinského oligarchu Igora Kolomojského celkovo 40 miliónov dolárov. Zelenskyj zrejme previedol svoje podiely v tejto spoločnosti na blízkeho priateľa krátko pred prezidentskými voľbami v roku 2019, ktoré vyhral.

Hoci nebolo jasné, aký bol účel tejto schémy, ukrajinskí investigatívni novinári vtedy špekulovali, že Zelenskyj ju mohol využiť na to, aby sa doma vyhol plateniu daní, alebo že sa podieľal na praní špinavých peňazí pre Kolomojského.

V úryvku knihy sa tiež uvádza, že vysielanie dokumentárneho filmu s názvom "Offshore 95", ktorý sa zameriaval na podozrivé obchody Zelenského odhalené v dokumentoch Pandora Papers, bolo v októbri minulého roka v Kyjeve na poslednú chvíľu zrušené.

Manažér kina zrejme dostal telefonát od SBU, ukrajinskej bezpečnostnej služby, uvádza sa v knihe s odvolaním sa na ukrajinské médiá. Len vďaka protestom verejnosti sa premietanie neskôr uskutočnilo, uvádza sa v knihe.

Napriek tomu, že Zelenského úrad spočiatku odmietal odpovedať na otázky portálu Slidstvo.info, v októbri 2021 vysvetlil, že "všetci presťahovali svoje podnikanie do zahraničia, najmä v televíznom priemysle" počas "Janukovyčových čias", čo je odkaz na bývalého ukrajinského prezidenta Viktora Janukovyča.

Zelenskyj tiež tvrdil, že daňové úrady sa v tom čase zaoberali jeho obchodmi "takmer každý deň", čím naznačil, že nikdy nezistili žiadne porušenia. Dôrazne tiež poprel, že by sa podieľal na akomkoľvek praní špinavých peňazí, ale vyhol sa otázke, či skutočne vždy zaplatil všetky splatné dane.

Novinár z portálu Slidstvo.info sa však s prezidentovou odpoveďou zjavne neuspokojil a na druhý deň naznačil, že už samotná existencia tejto offshorovej spoločnosti poukazuje na to, že Zelenský "nedôveruje krajine, v ktorej ste vybudovali svoj podnik a ktorú riadite".

"Chcete niečo utajiť a máte na to dôvod," povedala.

Kniha pripomína, že ukrajinská Národná agentúra pre prevenciu korupcie 27. októbra oznámila, že Zelenského podnikateľské aktivity prešetrila a nezistila nič nezákonné.

Zdroj: rt.com
Preklad: InfoVojna


Program rádia
Zmena programu je vyhradená.

  • Bez programu

Tipy a rady

Zaujímavosti