VIDEO: Progresívno-liberálny politický aktivista Kovačič zneužil svoju reláciu počas živého moderovania na útoky voči vedeniu spravodajstva Markízy. Moderátor týždeň po atentáte na premiéra Roberta Fica obvinil nadriadených z cenzúry a orbanizácie televízie. Úroveň svojej diskusnej relácie vyzdvihoval tvrdením, že získala tento týždeň novinársku cenu udelenú Sorosovou nadáciou

26.05.2024 | 20:30
  33
Dlhoročný moderátor diskusnej relácie Na telo - Michal Kovačič - vysielanej v TV Markíza odhalil svoju politickú príslušnosť k Progresívnemu Slovensku nielen svojou doterajšou prácou, ale aj svojim aktivistickým slovníkom typickým pre toto Sorosovo fundamentalistické zoskupenie spriaznené s politickými mimovládkami. Na jeho obranu sa dokonca postavil samotný vodca tohto extrémistického zoskupenia Michal Šimečka, ktorého otec - čerstvý držiteľ ocenenia Osobnosť slovenskej žurnalistiky od Sorosovej nadácie - pred atentátom na Roberta Fica vyhlásil, že premiéra k moci dostala nevzdelaná lúza a ešte k tomu verejne hanobil slovenský národ.

Moderátor politickej diskusnej relácie Na telo Michal Kovačič dnes zneužil živé vysielanie televízie. V závere relácie totiž zverejnil svoje z veľkej časti politické stanovisko, v ktorom kritizoval vedenie Markízy a varoval pred údajnou orbanizáciou všetkých slovenských televízií.

Kovačič sa dnes zachoval presne tak, ako by sa správny chrapúň zachovať mal. O jeho krivom charaktere sme vedeli už dávno, no tento progresívno-liberálny aktivista sa dnes predviedol v plnej paráde, píše portál eReport.

Vzbúrený Kovačič sa zachoval krajne neprofesionálne, porušil písané aj nepísané pravidlá a prekročil všetky červené čiary. Vedeniu Markízy svojim konaním v podstate nedáva na výber a s vysokou pravdepodnosťou bude musieť v televízii skončiť. Žiaden zamestnanec si niečo podobné jednoducho nemôže dovoliť. V krátkej dobe by tak išlo o ďalšieho moderátora diskusnej relácie, ktorý sa rozlúčil nielen so svojim formátom, ale aj so zamestnávateľom. Otázny je aj postup a preto aj osud zamestnancov, ktorí odvysielanie Kovačičovej vsuvky umožnili, dodáva eReport.

Kovačič na záver diskusie začal voľnú jazdu a mimo scenára spustil svoju agitku: „Boj o podobu spravodajstva televízie Markíza prebieha už celé mesiace; čelíme tlakom nielen od politikov, ale aj od vlastného vedenia. Pokusy o cenzúru v diskusiách sa začali hneď začiatkom roka a dennodenným tlakom krátko nato čelili aj Televízne noviny. Vďaka tomu, že sa naša redakcia nezľakla, zomkla sa a spoločne sa im postavila, dodnes majú úplne inú podobu než tú, do akej ich naše vedenie tlačí.“

Kovačič ohľadne relácie Na telo vyhlásil, že za šesť rokov vysielania sa stala najcitovanejšou a najsledovanejšou diskusiou na Slovensku a nič na tom nezmenil ani niekoľkotýždňový bojkot dohodnutý koaličnými politikmi. „Naopak, víťazilo v diváckom záujme aj bez nich, preto by bolo logické, aby naše vedenie reláciu podporilo. Ono sa, naopak, rozhodlo škrtať jeho epizódy. Je len paradoxné, že sa to deje v ten istý týždeň, keď diskusia získala (Sorosovu) Novinársku cenu,“ dodal moderátor.

„Slovensko práve teraz prežíva boj o orbanizáciu našich televízií. Ak to nezastavíme, bude to mať zničujúce následky pre slovenskú demokraciu,“ uviedol Kovačič.

Viac vo videu:

Markíza v piatok oznámila, že pred letom už budú len dve časti relácie Na telo. Koalícia Smeru, Hlasu a SNS kvôlie neobjktívnemu moderovaniu začala od polovice apríla rláciu bojkotovať a koaliční predstavitelia sa jej prestali zúčastňovať.

„Doteraz sme boli takticky ticho. Už nebudeme,“ reagoval na vystúpenie Michala Kovačiča v Na telo redaktor spravodajstva Markízy Adel Ghannam. V marci v televízii tiež zakladal odbory, keď sa objavili snahy vedenia spravodajstva urobiť ho objektívnym.

Reakcie progresívno-liberálneho tábora

Reakcie na dnešné Kovačičove extempore na seba nenechali dlho čakať a medzi prvými sa samozrejme ozval predseda PS a menovec Michal Šimečka.

„Michal Kovačič to povedal jasne. Neustále silnejúce tlaky vládnych politikov aj majiteľov ohrozujú slobodu slovenských médií – a tým aj našu demokraciu. Ak sa tomu nepostavíme, skončí to tu zabetónované ako v Orbánovom Maďarsku. Podporujte prosím slobodné médiá, my za ne budeme bojovať v parlamente aj všade inde. A príďte o dva týždne voliť – potrebujeme jasný signál, že vyhrá proeurópske Slovensko, nie tí, ktorí nás ťahajú do Budapešti či Moskvy,“ napísal vodca progresívnych nadľudí.

Ako inak, pridal sa aj bývalý Čaputovej premiér a jednotka eurovoľbnej kandidátky PS Ľudovít Ódor:

„Orbánovi v Maďarsku sa podarilo premeniť väčšinu médií na marketingové oddelenie vládnej strany. Je dôležité postaviť sa proti tomu, aby namiesto zlepšovania životných podmienok pre všetkých bolo Slovensko ťahané naspäť do čias, keď sme stratili krok s úspešnými krajinami. Do čias propagandy a nedemokracie. O to dôležitejšie je, aby ste prišli o dva týždne voliť – potrebujeme vyslať jasný signál, že Slovensko je proeurópske.“

No a zástup rozhorčených nadľudí uzavrieme zástupkyňou mimovládneho sektora, šéfkou Eseťáckej Nadácie zastavme korupciu Zuzanou Petkovou, ktorú zdieľala Monika Tódová:

„Cenzúra je pre demokraciu takmer rovnako zničujúca ako násilie. Dnes bola zrejme posledná diskusia Na telo. V jej závere povedal moderátor Michal Kovačič divákom, čo sa v Markíze deje. Kým v parlamente sa zvádza boj o podobu verejnoprávnej televízie, v súkromných nastáva plíživá orbanizácia. Nadácia Zastavme korupciu si dala robiť nedávno prieskum verejnej mienky, z neho vyplynulo, že Slováci informácie stále čerpajú z televízii, nie z takzvaných alternatívnych televízií. Na telo padlo. Televízne noviny Markízy si stále držia svoju úroveň. Pomaly ale asi bude čas na verejnú zbierku na novú televíziu.“

Zmeny v TV Markíza

Nový šéf spravodajstva a publicistiky Michal Kratochvíl, ktorý prišiel z českej televízie Nova, vystriedal v decembri dlhoročného riaditeľa spravodajstva a publicistiky Henricha Krejču. Spravodajstvo TV Markíza pod vedením Krejču označilo v roku 2022 protestujúcich Slovákov za „dezolátov v uliciach“. Od 15. apríla 2024 tento človek pôsobí na základe výsledkov výberového konania ako vedúci Úradu Slovenskej akadémie vied, z ktorej sa stala spolitizovaná inštitúcia prenasledujúca nositeľov iných ako progresívno-liberálnych názorov. Šéf SAV Pavol Šajgalík je zodpovedný za cenzúru v Slovenskej akadémii vied, keď zakročil voči publikácii "Lenin a 21. storočie" napísanú poslancom za stranu Smer-SSD Ľubošom Blahom pod pseudonymom Peter Vidovan.

Viac o tom v článku TU.

Skupina ľudí z mimovládok napojená na súčasnú progresívno-liberálnu opozíciu spoločne s ďalšími aktivistami napísala v súvislosti so zmenami v spravodajstve TV Markíza v marci tohto roku otvorený list vlastníkom skupiny PPF, ktorej táto súkromná televízia patrí - rodine Kellnerovcov, aby nepodľahli údajným tlakom vlády.

Viac v článku TU.

Vedenie Markízy odmieta obvinenia z cenzúry ako „nekorektné a neodôvodnené“. Redakcia spravodajstva podľa svojho vedenia pracuje „v štandardnom režime s fungujúcim editorským procesom a v súlade s profesionálnymi a etickými normami“. V stanovisku ďalej podotýkajú, že Markíza „vždy prináša objektívne a nezávislé spravodajstvo“.

Český miliardár Petr Kellner v roku 2019 prevzal mediálnu spoločnosť Central European Media Enterprises (CME), ktorá pôsobí v strednej a východnej Európe a prevádzkuje 30 televíznych staníc, medzi nimi aj televíziu Markíza či českú Novu.

Kellner sa vo výročnej správe spoločnosti PPF za rok 2018 vyjadril k stavu spoločnosti, v ktorej uviedol, že sú ohrozené tradičné hodnoty a zároveň varoval pred rovnostárstvom a novodobou ideológiou progresivizmu.

"Dnešná západná spoločnosť, a najmä Európa, je stále viac ovládaná ideológiou individuálneho nárokovania, rovnostárstva a relativizovaním tradičných hodnôt. Novodobé ideológie majú tendenciu obmedzovať slobodu, kreativitu a kritické myslenie,“ napísal Kellner v uvodníku výročnej správy skupiny PPF.

V marci roku 2021 prišiel Kellner o život, keď sa s ním na Aljaške zrútil vrtuľník a spoločne s preživšími členmi posádky márne čakal na pomoc 8 hodín. Následky nehody nakoniec prežil iba český snowboardista David Horváth, ktorý v nedávnom rozhovore pre americkú televíziu Alaska’s News Source o incidente prehovoril.

 


Zdroj: ereport.sk / InfoVojna

 


Zaujíma nás Váš názor:

Tipy a rady


 

Zaujímavosti